Landing
And then, flop, you find yourself somewhere. On earth, for example. Or in some weird theatre play with your mum or dad – or your baby or toddler. Did you need to rush? Have you landed yet? Landing, wasn't that something with gravity? Klinggkerdingklonnng!! that was bicycle bells falling. And Wofff!! there goes a pillow. Sounds like a tiny song. Please return to your seats and fasten your seatbelts, we are landing. Kaboom-plats-rakatata...!
Landing is about landing. Arriving on earth. And really being there. About the moment of arrival and what we need to be able to land. A musical piece for all senses, for anybody who has ever dropped something in amazement. Landing will be made in two versions: for children 6 to 18 months old, and for 18 months to 4 years old and their adults of course.
-
Credits
direction: Jasmin Hasler
performers: sieger baljon & Loes
sound design: Dennis van Tilburg
stagedesign, props & costumes: Esmé Valk
lighting design: Wil Frikken
creative producer: Jaukje van Wonderen
direction assistance: Philipp Cahrpit
set design assistance: Anne Brouwer
artistic advice: Elien van den Hoek, Ingrid Wolff
graphic design: Jet van ZwietenCo-production of Stichting Profound Play, Grand Theater and
Festival 2 Turven Hoog.Powered by Kunstraad Groningen, VSB Fonds and Janivo Stichting.
-
Press
Theaterkrand Sara van der Kooi:
"KLEINE KAKOFONIE VAN NAGEBOOTSTE GELUIDJESWanneer luister je nou echt even goed naar het geluid van een vallende natte spons? Van een metalen schoteltje dat rondtollend tot stilstand komt? Van ronde stenen die tegen elkaar aan schrapen? In de voorstelling Landing, regie Jasmin Hasler, staat verwondering centraal, en specifiek verwondering over de geluiden van vallende dingen.
(...)Met behulp van twee kleine loopmachines kunnen de spelers hun eigen stem opnemen. Die stem klinkt vervolgens weer uit kleine boxen die ze in tasjes op hun ruggen dragen. Zo ontstaat er een kleine kakofonie van nagebootste geluidjes, een zelfgecreëerde soundscape. Knap hoe het spel continu licht en luchtig blijft terwijl de spelers met hun apparatuur best complexe dingen doen."